Du har ingen varer i din indkøbskurv.

Rygøvelser (middel) - m/u protese

Denne øvelse træner ryggen, lænden og ballerne - kan udføres med eller uden protese. Der er 4 varianter i videoen - du bestemmer antallet af gentagelser din krop tillader.
Alt du skal bruge til disse øvelses er et fast underlag.

Trin for trin

Øvelse:

  • Lig på maven på et fast underlag.
  • Øvelse 1: Hav hænderne under panden, og løft hovedet og skulderåget fri af underlaget. (Rygbøjning gentages x gange)
  • Øvelse 2: Spænd ballen, stræk knæet og løft benet fri af underlaget. Skiftevis det ene og det andet. (Strakt benløft gentages x gange)
  • Øvelse 3: Placer armene i forlængelse af kroppen. Løft samtidig højre arm og venstre ben op mod loftet og omvendt. (Diagonal benløft gentages x gange)
  • Øvelse 4: Spænd ballerne, stræk knæene og løft begge ben op mod loftet samtidig. (dobbelt benløft gentages x gange)

God fornøjelse!

Sahvas Rehabiliteringsafdeling

  • Sværhedsgrad: Øvet
  • Egnet for: Alle
  • Formål: Styrker ryggen, lænden og ballerne.