Du har ingen varer i din indkøbskurv.

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - Sahvas webshop

Priser og betaling

Alle vores priser er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eventuelle afgifter og gebyrer. Alle ordrer uanset beløb pålægges forsendelsesgebyr på kr. 29,- med mindre andet er anført. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Betaling kan foretages med Dankort, Dankort/Visa, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller MobilePay. Betalingen trækkes på din konto, når varen afsendes fra Sahva. 

Sikkerhed ved betaling

Sahva samarbejder med DIBS (www.dibs.dk). Det betyder, at dine kreditkortoplysninger behandles via en sikker server hos DIBS, og at selve forbindelsen til DIBS er krypteret, så tredjepart ikke kan få adgang til dine oplysninger. Ønsker du indblik i dine personlige oplysninger, kan du kontakte vores Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Kvittering for modtagelse af din ordre

Når du har afsendt din bestilling, modtager du en kvittering via mail. Denne er ikke at opfatte som en juridisk bindende ordrebekræftelse. Din faktura sendes til dig på mail samtidig med, at dine varer afsendes.

Annullering af din ordre

Vi påregner at afsende din ordre senest et døgn efter din bestilling. Har du ikke modtaget en faktura fra Sahva, er din ordre endnu ikke effektueret af Sahva og kan derfor annulleres ved at kontakte Sahvas Kundeservice i vores åbningstid på 7011 0711.
 Når dine varer er afsendt fra Sahva, gælder punktet om ”Ombytning og returnering af varer”.

Levering

Når dine varer afsendes fra Sahva, vil du modtage en mail med et ”Track & Trace”-nummer. Det nummer skal du bruge, hvis du vil følge pakkens vej fra Sahva til din adresse. Forventet leveringstid er 1-2 hverdage - dog kan der på enkelte varer, der leveres fra vores fjernlager, være en leveringstid på op til 6 hverdage. Bestiller du dine varer inden kl. 12.00, sender vi dem samme dag. Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, får du besked om det på mail. Vi leverer varer til adresser i Danmark, dog ikke Færøerne og Grønland.

Vi leverer med DAO distribution, som i de fleste tilfælde leverer mellem kl. 01:00 til 08:00. Afvigelser fra dette kan forekomme. Pakken leveres enten i postkassen eller ved indgangsdøren. Er der udsigt til regn eller sne, leveres pakken i en hvid plasticpose, så pakken og indholdet ikke tager skade. Bor du i en etageejendom vil levering ske enten i postkasse eller uden for din indgangsdør. Bor du eksempelvis 3. th. i en opgang, vil levering ske uden for din indgangsdør på 3. th. DAO distribution har nøgle til de fleste opgange i Danmark, da de også leverer morgenaviser. Har DAO distribution ikke nøgle til opgangen, vil pakken i stedet blive leveret med PostNord. Varer fra vores fjernlager sendes ligeledes med PostNord. DAO distribution levererer i mange tilfælde op til 12 timer hurtigere end de øvrige leveringsformer. Læs mere om DAO distribution på www.dao.as

Bestillinger til udlandet

Vi leverer ikke til udenlandske adresser (herunder Færøerne og Grønland).

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare.
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Sahva skal have modtaget varerne som du ønsker at returnere eller have fået besked herom, inden 14 dage. Falder den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten på en helligdag, en lørdag, Grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Meddelelsen skal gives enten ved direkte henvendelse i én af Sahvas butikker, ved en mail til info@sahva.dk eller ved at ringe på 7011 0711. Det skal være tydeligt, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi anbefaler, at du benytter vores returseddel. Den medsendes din pakke - du kan også downloade den her.

Vælger du at undlade at afhente/modtage den pakke, vi sender til dig, betragter Sahva dette, som at du gør brug af din fortrydelsesret.

I forbindelse med julen er fortrydelsesfristen ekstraordinært forlænget ved køb i perioden d. 15. november frem til d. 24. december. Varer købt i den givne periode i Sahvas butikker eller på Sahvas webshop kan returneres eller ombyttes frem til d. 15. januar.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Levering af varer som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
  • Gavekort.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ombytning og returnering af varer

Varer købt i Sahvas butikker eller webshop kan ombyttes og refunderes i både de fysiske butikker eller ved at sende retur til webshoppen, uanset om de er købt i en Sahva butik eller webshop.

  • Ved returnering i butik bedes du, elektronisk eller fysisk, kunne fremvise faktura og/eller en udfyldt  returseddel.
  • Ved returnering til webshoppen bedes du sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen med mindre Sahva er årsag til din returnering/ombytning.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt emballeret, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Ombytning og returnering gælder ikke køb af gavekort.

Sådan ombytter og returnerer du varer til webshoppen

Udfyld og underskriv den returseddel, du har modtaget sammen med dine varer. De fleste informationer er allerede udfyldt, og du bedes derfor venligst kun anføre årsagen til, at du vil returnere dine varer. 
Læg den underskrevne returseddel sammen med de varer, du ønsker at returnere.

Da dit ansvar for varerne først ophører, når vi har registreret varerne som modtaget i Sahva, anbefaler vi dig, at du sender varerne retur som pakkepost, så pakken kan spores via et ”Track & Trace”-nummer. Spørg evt. posthuset om hjælp.
 Forsendelsesomkostningerne i forbindelse med ombytning og returnering påhviler dig med mindre Sahva er årsag til din returnering/ombytning. Du sender retur til:

Sahva
Borgervænget 7 B
2100 København Ø

att.: Returafdeling

Sådan tilbagefører vi dine penge

  • Ved refundering i en af Sahvas butikker vil refunderingen eller ombytningen finde sted øjeblikkelig, når varens emballage og stand er godkendt.
  •  Ved refundering til webshoppen returnerer vi dine penge til den konto, der er anvendt i forbindelse med købet, når returvaren er registreret modtaget i Sahva, og vi har godkendt varens stand. Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet. Ved elektronisk tilbageførsel kan der gå op til fem bankdage, før pengene er på din konto.
Vælger du at returnere en del af en samlet ordre, forbeholder vi os retten til at fratrække vores leveringsomkostninger. Er der benyttet en rabatkode på den returnerede vare, forbeholder vi os retten til kun at tilbagebetale prisen på varen fratrukket den dertilhørende rabat. Vi kan holde tilbagebetalingen tilbage, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Defekte varer og fejlleverancer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Modtager du derfor en defekt vare eller en anden vare end den, der fremgår af din bestilling, beder vi dig hurtigst muligt kontakte vores Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk. Oplys altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Reklamationsret

Iflg. Købeloven har du 24 måneders reklamationsret.
 Reklamationsretten kan for eksempel give mulighed for reparation og ombytning af en vare, men afgøres altid af, om reklamationen er berettiget.
 Et produkt, der er anvendt fejlagtigt, eller er skadet pga. forkert adfærd, er ikke dækket af reklamationsretten. 
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. Kontakt Sahvas Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk, hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret.

Refundering af fragtomkostninger ved reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Udfyld bankoplysninger for tilbagebetaling af fragtomkostninger på retursedlen og vedlæg/vedhæft dokumentation for omkostningen.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt, og inden for rimelig tid, kontakte Sahva og forklare, hvori fejlen eller manglen er. Oplys venligst altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Klager

Ønsker du at klage, vil vi bede dig gøre det skriftligt.

Klager sendes til:

Sahva
Borgervænget 5
2100 København Ø

Att. Kundeservice

eller via mail til info@sahva.dk.
 
Vi bekræfter modtagelsen af din klage og sender dig et svar hurtigst muligt. Din ret til at klage ophører iflg. Købeloven 24 måneder efter modtagelsen af din vare.

Alternativt kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Sahva indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail info@sahva.dk.

Force majeure og ansvarsfraskrivelse

Sahvas webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder eksempelvis sygdom og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Cookies

Har du slået brug af cookies til i din browser-opsætning, vil en cookie fra Sahva blive gemt i det øjeblik, du besøger www.sahva.dk. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner”, ”Internetindstillinger” og ”Slet cookies”.

Gavekort

Gavekortet kan anvendes i 3 år fra udstedelsesdato og kan ikke fremdateres. Gavekortet kan udelukkende anvendes i Sahvas fysiske butikker og klinikker. Gavekortets udløbsdato og værdi vil altid fremgå af selve gavekortet . Efter udløbsdato kan gavekortet ikke længere bruges. Restbeløbet udbetales ikke, og udløbne gavekort kan ikke genåbnes eller fornys.

Gavekortet kan ikke indløses til kontanter. Ved køb på mindre end gavekortets værdi, udstedes et nyt gavekort på restbeløbet.

Pas godt på dit gavekort. Et gavekort er et ihændehaverbevis og skal derfor betragtes som kontanter. Den person, der fremviser gavekortet, kan benytte dette til betaling. Der behøves ikke nogen yderligere identifikation af personen. Selvom du måtte have en bekræftelse fra gavegiveren, fra emballage eller kvittering, må vi fastholde, at gavekortet alene har værdi for ihændehaver af gavekortet.
Ihændehaver har således krav på at kunne indløse gavekortet frem til udløbsdatoen på lige fod med kontanter iht. Betalingstjenesteloven.

Tabte, bortkomne eller udløbne gavekort erstattes ikke.

Rabatkoder

I Sahvas webshop har du mulighed for at benytte rabatkoder. Som et led i vores markedsføring tilbyder vi jævnligt rabatkoder. Det er ikke muligt at købe sådanne koder. Koderne er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser.

Individuelle rabatkoder er underlagt deres egne vilkår og betingelser, og rabatkoderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter eller kategorier.

  • Rabatkoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem. De kan kun indløses én gang, og de kan ikke benyttes i forbindelse med andre rabatkoder. Visse varer kan være udelukkede fra kampagnetilbuddene, og Sahva alene træffer beslutning om, hvilke varer sådanne rabatkoder kan benyttes til.
  • Rabatkoder skal indløses før du bekræfter dit køb. Det er ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet er gennemført.
  • En kampagnekodes værdi kan hverken samle renter eller have kontantværdi eller anvendes i én af Sahvas fysiske butikker.
  • Det er ikke tilladt at overføre rabatkoder til tredjepart.
  • Der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre. Uudnyttet rabat refunderes ikke.
  • Hvis du returnerer én eller flere varer købt med rabat, vil du ikke kunne benytte rabatten til køb af en anden vare - heller ikke ved ombytning med mindre den nye vare er omfattet af samme rabat.

Sahvas kontaktinformation

Har du spørgsmål, kommentarer eller forbedringsforslag til Sahvas webshop, er du altid velkommen til at kontakte os på 7011 0711

Åbningstid mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00 og lørdag 10.00 – 14.00.

Sahva
Borgervænget 5
2100 København Ø

Mail: info@sahva.dk

CVR-nr.: 1511 1283