Du har ingen varer i din indkøbskurv.
Bestil tid / Kontakt

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser - Sahvas privatkøb

Priser og betaling

Alle vores priser er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eventuelle afgifter og gebyrer. Alle ordrer uanset beløb pålægges forsendelsesgebyr på kr. 29,- med mindre andet er anført. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.

Betaling kan foretages med Dankort, Dankort/Visa, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB, American Express eller MobilePay. Betalingen trækkes på din konto, når varen afsendes fra Sahva.  

Sikkerhed ved betaling

Sahva samarbejder med EASY. Det betyder, at dine kreditkortoplysninger behandles via en sikker server hos EASY, og at selve forbindelsen til EASY er krypteret, så tredjepart ikke kan få adgang til dine oplysninger. Ønsker du indblik i dine personlige oplysninger, kan du kontakte Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Kvittering for modtagelse af ordre i webshop

Når du har afsendt din bestilling, modtager du en kvittering via mail. Denne er ikke at opfatte som en juridisk bindende ordrebekræftelse. Din faktura sendes til dig på mail samtidig med, at dine varer afsendes.

Annullering af ordre i webshop

Vi påregner at afsende din ordre senest et døgn efter din bestilling. Har du ikke modtaget en faktura fra Sahva, er din ordre endnu ikke effektueret af Sahva og kan derfor annulleres ved at kontakte Kundeservice på 7011 0711. Når dine varer er afsendt fra Sahva, gælder punktet om ”Ombytning og returnering af varer”.

Levering

Når dine varer afsendes fra Sahva, vil du modtage en mail med et ”Track & Trace” -nummer. Det nummer skal du bruge, hvis du vil følge pakkens vej fra Sahva til din adresse. Forventet leveringstid er 1-2 hverdage. Bestiller du dine varer inden kl. 12.00 en hverdag, sender vi dem samme dag. Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, får du besked om det på mail. Vi leverer varer til privatadresser i Danmark, dog ikke Færøerne og Grønland.

Vi leverer som oftest med DAO, og i enkelte tilfælde benyttes GLS.
Med DAO leveres pakken enten i postkassen eller ved indgangsdøren. Er der udsigt til regn eller sne, leveres pakken i en plasticpose, så pakken og indholdet ikke tager skade. Bor du i en etageejendom vil levering ske enten i postkasse eller uden for din indgangsdør. Bor du eksempelvis 3. th. i en opgang, vil levering ske uden for din indgangsdør på 3. th. DAO har nøgle til de fleste opgange i Danmark, da de også leverer morgenaviser. Har DAO ikke nøgle til opgangen, vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste pakkeshop. I de fleste tilfælde leveres der mellem kl. 01:00 til 08:00. Afvigelser fra dette kan forekomme. 
OBS. Bemærk at DAO ikke leverer til firmaadresser. Læs mere om DAO på www.dao.as

Bestillinger til udlandet

Vi leverer ikke til udenlandske adresser (herunder Færøerne og Grønland).

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  • har modtaget din vare.
  • får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
  • får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Sahva skal have modtaget varerne som du ønsker at returnere eller have fået besked herom, inden 14 dage. Falder den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten på en helligdag, en lørdag, Grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Meddelelsen skal gives på mail til info@sahva.dk eller ved at ringe på 7011 0711. Det skal af henvendelsen tydeligt fremgå, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi anbefaler, at du benytter vores returseddel. Den medsendes din pakke - du kan også downloade den her.

Vælger du at undlade at afhente/modtage den pakke, vi sender til dig, betragter Sahva dette, som at du gør brug af din fortrydelsesret.

I forbindelse med julen er fortrydelsesfristen ekstraordinært forlænget ved køb i perioden 15. november til 24. december. Varer købt i den givne periode i Sahvas webshop kan returneres eller ombyttes frem til 15. januar.

Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  • Individuelt fremstillede produkter
  • Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet ud over, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ombytning og returnering af varer

Varer købt i Sahvas klinikker kan ombyttes og refunderes i klinikkerne. Ved returnering i en klinik skal du fremvise faktura og/eller en bon.
Varer købt i webshoppen kan kun returneres ved at sende retur til webshoppen. Du kan ikke returnere i en Sahva klinik.

  • Ved returnering til webshoppen bedes du sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen med mindre Sahva er årsag til din returnering/ombytning.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt emballeret, og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. OBS. Vær opmærksom på, at du vælger et fragtfirma der leverer til erhvervsadresser.

Sådan ombytter og returnerer du varer til webshoppen

Udfyld og underskriv den returseddel, du har modtaget sammen med dine varer. De fleste informationer er allerede udfyldt, og du bedes derfor venligst kun anføre årsagen til, at du vil returnere dine varer. Læg den underskrevne returseddel sammen med de varer, du ønsker at returnere.

Da dit ansvar for varerne først ophører, når vi har registreret varerne som modtaget i Sahva, anbefaler vi dig, at du sender varerne retur som pakkepost, så pakken kan spores via et ”Track & Trace”-nummer. Spørg evt. posthuset om hjælp. Forsendelsesomkostningerne i forbindelse med ombytning og returnering påhviler dig med mindre Sahva er årsag til din returnering/ombytning.
OBS. Vær opmærksom på, at du vælger et fragtfirma der leverer til erhvervsadresser. Du sender retur til:

Sahva
Att.: Returafdelingen
Priorparken 850
2605 Brøndby

Sådan tilbagefører vi dine penge

  • Ved returnering i en af Sahvas klinikker vil refunderingen eller ombytningen finde sted umiddelbart efter, at varens emballage og stand er godkendt.
  • Ved returnering til webshoppen refunderer vi dine penge til den konto, der er anvendt i forbindelse med købet, når returvaren er registreret modtaget i Sahva, og vi har godkendt varens stand. Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om, at du har fortrudt købet. Ved elektronisk tilbageførsel kan der gå op til fem bankdage, før pengene er på din konto. Vælger du at returnere en del af en samlet ordre, forbeholder vi os retten til at fratrække vores leveringsomkostninger. Er der benyttet en rabatkode på den returnerede vare, refunderes prisen for den/de returnerede vare(r) og ikke leveringsomkostninger. Vi kan holde betalingen tilbage, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Defekte varer og fejlleverancer

Købelovens mangelregler kan finde anvendelse. Modtager du derfor en defekt vare eller en anden vare end den, der fremgår af din bestilling, beder vi dig hurtigst muligt kontakte Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk. Oplys altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Reklamationsret

Iflg. Købeloven har du 24 måneders reklamationsret.
Reklamationsretten kan for eksempel give mulighed for reparation og ombytning af en vare, men afgøres altid af, om reklamationen er berettiget. Et produkt, der er anvendt fejlagtigt, eller er skadet pga. forkert adfærd, er for eksempel ikke dækket af reklamationsretten. For varer med begrænset levetid er din reklamationsret begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. Kontakt Sahvas Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk, hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret.

Refundering af fragtomkostninger ved reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Udfyld bankoplysninger for tilbagebetaling af fragtomkostninger på retursedlen og vedlæg/vedhæft dokumentation for omkostningen.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt, og inden for rimelig tid, kontakte Sahva og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Oplys venligst altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Klager

Ønsker du at klage, vil vi bede dig gøre det skriftligt.

Klager sendes til:

Sahva
Att. Kundeservice
Nykær 68
2605 Brøndby
eller på mail: info@sahva.dk.

Vi bekræfter modtagelsen af din klage og sender dig et svar hurtigst muligt. Din ret til at klage ophører iflg. Købeloven 24 måneder efter modtagelsen af din vare.

Alternativt kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Sahva indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives på https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail info@sahva.dk.

Force majeure og ansvarsfraskrivelse

Sahvas webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder eksempelvis sygdom og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Rabatkoder

I Sahvas webshop har du mulighed for at benytte rabatkoder. Som et led i vores markedsføring tilbyder vi jævnligt rabatkoder. Det er ikke muligt at købe sådanne koder. Koderne er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser.
Individuelle rabatkoder er underlagt deres egne vilkår og betingelser, og rabatkoderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter eller kategorier.

  • Rabatkoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem. De kan kun indløses én gang, og de kan ikke benyttes i forbindelse med andre rabatkoder. Visse varer kan være udelukkede fra kampagnetilbuddene, og Sahva alene træffer beslutning om, hvilke varer sådanne rabatkoder kan benyttes til.
  • Rabatkoder skal indløses før du bekræfter dit køb. Det er således ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet er gennemført.
  • En kampagnekodes værdi kan hverken samle renter eller have kontantværdi eller anvendes i én af Sahvas fysiske klinikker.
  • Det er ikke tilladt at overføre rabatkoder til tredjepart.
  • Der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre. Uudnyttet rabat refunderes ikke.
  • Hvis du returnerer én eller flere varer købt med rabat, vil du ikke kunne benytte rabatten til køb af en anden vare - heller ikke ved ombytning med mindre den nye vare er omfattet af samme rabat.

Ved udeblivelse fra konsultation

Det kan jo ske, at du bliver nødt til at melde afbud til din konsultation hos os. Giv os gerne besked hurtigst muligt - senest kl. 8.00 på dagen, så en anden kan få glæde af din tid. Du melder afbud ved at ringe på 7011 0711 – åbent alle hverdage mellem 8.00-17.00. Du kan også sende en mail til info@sahva.dk eller afmelde din tid online (v/kompression/indlæg). 
Melder du ikke afbud inden tidsfristen, kan du blive opkrævet et afbudsgebyr på kr. 250,-

Sahvas kontaktinformation

Har du spørgsmål, kommentarer eller forbedringsforslag til Sahvas webshop, er du altid velkommen til at kontakte Kundeservice på 7011 0711

Åbningstid mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00.

Sahva
Nykær 68
2605 Brøndby
Mail: info@sahva.dk
CVR-nr.: 1511 1283