Du har ingen varer i din indkøbskurv.

Bækkenløft (øvet) - træn bagsiden af stumpen og det intakte ben

Denne øvelse henvender sig til alle benprotesebrugere der skal have trænet bækkenet.

Øvelserne udføres bedst på en træningsmåtte med en foamroll eller anden hård "pølle". Til denne øvelse skal også bruges en stol og en elastik. Læg gerne noget blødt under stumpen. Øvelserne kan laves af alle og træner også det intakte ben.  

Trin for trin

Øvelse:

  • Lig på ryggen på en pølle, der går langs rygsøjlen. Pøllen skal gå fra halebenet til baghovedet
  • Læg stumpen på en stol
  • 1. øvelse: Lav et bækkenløft, så det kun er omkring skulderpartiet du har kontakt til pøllen
  • 2. øvelse: Lig på pøllen. Foden i gulvet, stumpen på en stol. Løft den ene arm op mod loftet, og skift til den anden
  • 3. øvelse: Kombiner 1. og 2. øvelse, så lav bækkenløft og løft armene under bækkenløftet
  • 4. øvelse: Lig på pøllen, fat en elastik mellem de to hænder. træk ned til den ene side, mens den anden hånd peger op mod loftet. skiftevis fra side til side
  • 5. Øvelse: kombiner 1. og 4. øvelse. Lav bækkenløftet og træk i elastikken samtidig

God fornøjelse!

Sahvas Rehabiliteringsafdeling

  • Sværhedsgrad: Øvet
  • Egnet for: Alle
  • Formål: Bækkentræning og bagside af stump