Skip navigation

Handelsbetingelser - Sahvas webshop

Priser og betaling

Alle vores priser er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv moms og eventuelle afgifter, gebyrer. Alle ordrer uanset beløb pålægges forsendelsesgebyr på kr. 29,- med mindre andet er anført. Alle priser er dagspriser og opdateres løbende.
Betaling kan foretages med Dankort, Dankort/Visa, Visa, Visa Electron, MasterCard, Maestro, JCB og American Express.

Betalingsmuligheder:

Betaling for de varer du har bestilt, trækkes på din konto, når varen afsendes fra Sahva. 

Sikkerhed ved betaling

Sahva samarbejder med DIBS (www.dibs.dk). Det betyder, at dine kreditkortoplysninger behandles via sikker server hos DIBS, og at selve forbindelsen til DIBS er krypteret, så tredjemand ikke kan få adgang til dine oplysninger.
Sahva videregiver ikke kundeoplysninger til tredjepart.
Ønsker du indblik i dine personlige oplysninger, kan du kontakte vores Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Kvittering for modtagelse af din ordre

Når du har afsendt din bestilling, modtager du en kvittering via mail. Denne er ikke at opfatte som en juridisk bindende ordrebekræftelse.
Din faktura afsendes via mail samtidig med, at dine varer afsendes.

Annullering af din ordre

Vi påregner at afsende din ordre senest et døgn efter bestilling. Har du ikke modtaget en faktura fra Sahva, er din ordre endnu ikke effektueret af Sahva, og kan annulleres ved at kontakte Sahvas Kundeservice i vores åbningstid mandag-torsdag kl. 08.00 – 17.00 og fredag 08.00 – 15.00 på tlf.: 7011 0711.
 Når dine varer er afsendt fra Sahva gælder punktet om ”Ombytning og returnering af varer”.

Levering med DAO

Når din vare afsendes fra Sahva, vil du via mail modtage et ”Track & Trace”-nummer. Dette nummer skal du bruge, hvis du vil følge pakkens vej fra Sahva til din adresse.
 Forventet leveringstid er 1-3 arbejdsdage. Bestiller du dine varer inden kl. 12.00, sender vi dem samme dag.
 Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, får du besked om dette via mail.
 Vi leverer varer til adresser i Danmark, dog ikke Færøerne og Grønland.

DAO distribution leverer også morgenaviser og levering sker derfor i de fleste tilfælde mellem kl. 01:00 til 08:00. Afvigelser fra dette kan forekomme. Pakken leveres enten i postkassen eller ved indgangsdøren. Er der udsigt til regn eller sne, leveres pakken i en hvid plasticpose, så pakken og indholdet ikke tager skade. Bor du i en etageejendom vil levering ske enten i postkasse eller uden for din indgangsdør. Bor du eksempelvis 3. th. i en opgang, vil levering ske uden for din indgangsdør på 3. th. DAO distribution har nøgle til de fleste opgange i Danmark, da de også leverer morgenaviser. Har DAO distribution ikke nøgle til opgangen, vil pakken i stedet blive leveret til nærmeste DAO Pakkeshop eller sendt med Post Danmark. Levering med DAO distribution er den hurtigste leveringsform og levering sker i mange tilfælde op til 12 timer hurtigere end de øvrige leveringsformer. Læs mere om DAO distribution her: http://www.dao.as

 

Bestillinger til udlandet

Vi leverer ikke til udenlandske adresser, herunder Færøerne og Grønland.

Fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare

  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Falder den sidste dag for udøvelse af fortrydelsesretten på en helligdag, en lørdag, Grundlovsdag, den 24. december eller den 31. december, udløber fristen den følgende hverdag.

Meddelelsen skal gives enten ved direkte henvendelse i en af Sahvas butikker, ved at maile til info@sahva.dk eller ringe på 7011 0711. Det skal være tydeligt, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret. Vi anbefaler, at du benytter vores returseddel. Den finder du medsendt i din pakke eller at du gør brug af vores standardfortrydelsesformular som findes her.

Vælger du at undlade at afhente/modtage den pakke, vi sender til dig, betragter Sahva dette, som at du gør brug af din fortrydelsesret.

I forbindelse med julen, er fortrydelsesfristen ekstraordinært forlænget ved køb i perioden d. 15. november frem til d. 24. december. Varer købt i den givne periode i Sahvas butikker eller på Sahvas webshop kan returneres eller ombyttes frem til d. 15. januar.

Varer undtaget fortrydelsesretten


Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

  1. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,

  2. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,

  3. Gavekort,

Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Ombytning og returnering af varer

Varer købt i Sahvas butikker eller i Sahvas webshop kan ombyttes og refunderes i både de fysiske butikker eller ved at sende retur til webshoppen, uanset om de er købt i Sahva butik eller i Sahvas webshop.

  • Ved returnering i butik bedes du, elektronisk eller fysisk, kunne fremvise faktura og/eller en udfyldt returseddel
  • Ved returnering til webshoppen bedes du sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du afholder de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen med mindre Sahva er skyld i din returnering/ombytning.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er forsvarligt emballeret og du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. 

Ombytning og returnering gælder ikke køb af gavekort.

Sådan ombytter og returnerer du varer til webshoppen

Udfyld og underskriv den returseddel, du har modtaget sammen med dine varer. De fleste informationer er allerede udfyldt, og du bedes derfor venligst kun anføre årsagen til, at du vil returnere din vare. 
Læg den underskrevne returseddel sammen med den vare du ønsker at returnere.

Da dit ansvar for varen først ophører, når vi har registreret varen som modtaget i Sahva, anbefaler vi dig, at du sender varen retur som pakkepost, så pakken kan spores via et ”Track & Trace”-nummer. Spørg evt. posthuset om hjælp.
 Forsendelsesomkostningerne i forbindelse med ombytning og returnering påhviler dig med mindre Sahva er skyld i din returnering/ombytning.

Returadressen til Sahva er:

Sahva
Borgervænget 7 B
2100 København Ø

att.: Returafdeling

Sådan tilbagefører vi dine penge

  • Ved refundering i en af Sahvas butikker, vil refunderingen eller ombytningen finde sted øjeblikkelig, når varens emballage og stand er godkendt.
  •  
  • Ved refundering til webshoppen, returnerer vi dine penge til den konto, der er anvendt i forbindelse med købet, når returvaren er registreret modtaget i Sahva, og vi har godkendt varens stand. Vi refunderer din betaling uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde købet. Vi gennemfører tilbagebetalingen med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Ved elektronisk tilbageførsel kan der gå op til fem bankdage, før pengene er på din konto.
Vælger du at returnere en del af en samlet ordre, forbeholder vi os ret til at fratrække vores leveringsomkostninger. Er der benyttet en rabatkode på de(n) returnerede vare(r), forbeholder vi os ret til kun at tilbagebetale prisen på varen fratrukket den dertilhørende rabat.
    Vi kan holde tilbagebetalingen tilbage indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Defekte varer og fejlleverancer

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Modtager du derfor en defekt vare, eller en anden vare end den, der fremgår af din bestilling, beder vi dig hurtigst muligt kontakte vores Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk. Oplys altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Reklamationsret

Iflg. Købeloven har du 24 måneders reklamationsret.
 Reklamationsretten kan for eksempel give mulighed for reparation og ombytning af en vare, men afgøres altid af, om reklamationen er berettiget.
 Et produkt, der er anvendt fejlagtigt, eller er skadet pga. forkert adfærd, er ikke dækket af reklamationsretten. 
For varer med begrænset levetid er din reklamationsret dog begrænset til den holdbarhedsperiode, der er sædvanlig for den pågældende vare. Kontakt Sahvas Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk, hvis du ønsker at gøre brug af din reklamationsret.

Refundering af fragtomkostninger ved reklamation

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger. Udfyld bankoplysninger for tilbagebetaling af fragtomkostninger på retursedlen, og vedlæg/vedhæft dokumentation for omkostningen.

Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, skal du som forbruger snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Sahva og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Oplys venligst altid dit ordrenummer, når du henvender dig.

Klager

Ønsker du at klage, vil vi bede dig gøre det skriftligt.

Klager sendes til:

Sahva
Borgervænget 5
2100 København Ø

Att. Kundeservice

eller via mail til info@sahva.dk (skriv gerne ”klage” i mailens emnefelt).
 
Vi bekræfter modtagelsen af din klage, og sender dig et svar hurtigst muligt. 
Din ret til at klage ophører iflg. Købeloven 24 måneder efter modtagelsen af din vare.

Alternativt kan en klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos Sahva indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@sahva.dk

Force majeure og ansvarsfraskrivelse

Sahvas webshop tager forbehold for eventuelle afgiftsændringer, pris- og korrekturfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og force majeure, herunder eksempelvis, men ikke begrænset til arbejdskonflikt, sygdom og mangler ved eller forsinkelse af leverancer fra underleverandører.

Cookies

Har du slået brug af cookies til i din browser-opsætning, vil en cookie fra Sahva blive gemt i det øjeblik du besøger www.sahva.dk. I Internet Explorer slettes cookies under menuen ”Funktioner”, ”Internetindstillinger”, ”Slet cookies”.

Gavekort

Gyldighed: 
Gavekortet kan anvendes i 3 år fra udstedelsesdato og kan ikke fremdateres. Gavekortet kan udelukkende anvendes i Sahvas fysiske butikker og klinikker. Gavekortets udløbsdato og værdi vil altid fremstå på selve gavekortet . Efter udløbsdato kan gavekortet ikke længere bruges. Restbeløbet udbetales ikke, og udløbne gavekort kan ikke gen-åbnes eller fornys.

Udbetaling:
Gavekortet kan ikke indløses til kontanter og ved køb af mindre end gavekortets værdi, udstedes et nyt gavekort på restbeløb.

Bortkomst:
Pas godt på dit gavekort. Et gavekort er et ihændehaverbevis og skal derfor betragtes som kontanter. Den person, der fremviser gavekortet, kan benytte dette til betaling. Der behø-ves ikke nogen yderligere identifikation af personen.
Selvom du måtte have en bekræftelse fra gavegiveren, fra emballage eller kvittering, må vi derfor fastholde, at gavekortet alene har værdi for ihændehaver af gavekortet.
Ihændehaver har således krav på at kunne indløse gavekortet frem til udløbsdatoen på lige fod med kontanter iht. Betalingstjenesteloven.

Tabte, bortkomne eller udløbne gavekort erstattes ikke.

Rabatkoder

I Sahvas webshop har du mulighed for at benytte rabatkoder til brug i webshoppen. Som et led i vores markedsføring tilbyder vi jævnligt rabatkoder. Det er ikke muligt at købe sådanne koder. Koderne er kun gyldige i begrænsede perioder og kan være underlagt særlige betingelser.

Individuelle rabatkoder er underlagt deres egne vilkår og betingelser, og rabatkoderne kan være begrænset til kun at kunne benyttes i forbindelse med særlige produkter eller kategorier.

  1. Rabatkoder er kun gyldige i det tidsrum, der er angivet på dem, og de kan kun indløses én gang og kan ikke benyttes i forbindelse med andre rabatkoder. Visse varer kan være udelukkede fra kampagnetilbuddene og Sahva alene træffer beslutning om, til hvilke varer sådanne rabatkoder kan benyttes.

  2. Rabatkoder skal indløses før du bekræfter dit køb. Det er ikke muligt at få godskrevet rabatten, når købet er gennemført.

  3. En kampagnekodes værdi kan hverken samle renter eller have kontantværdi eller anvendes i en af Sahvas fysiske butikker.

  4. Det er ikke tilladt at overføre rabatkoder til tredjepart.

  5. Der kan kun benyttes én rabatkode pr. ordre. Uudnyttet rabat refunderes ikke.

  6. Hvis du returnerer en eller flere varer købt med rabat vil du ikke kunne benytte rabatten til køb af en anden vare heller ikke ved ombytning med mindre den nye vare er omfattet af samme rabat.

Sahvas kontaktinformation

Har du spørgsmål, kommentarer eller forbedringsforslag til Sahvas webshop er du altid velkommen til at kontakte os.

Tlf.: 7011 0711

Åbningstid mandag – torsdag kl. 08.00  17.00 og fredag 08.00 – 15.00.

Sahva
Borgervænget 5
2100 København Ø

Mail: info@sahva.dk

CVR-nr.: 1511 1283

 

 

*****

Standardfortrydelsesformular

 

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Til:
 Sahva,  Borgervænget 5, 2100 København Ø, Att. Returafdelingen - info@sahva.dk

 

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

Bestilt den (*)/modtaget den (*):

Forbrugerens/forbrugernes navn(e):

Forbrugerens/forbrugernes adresse:

Forbrugerens/forbrugernes underskrift (er) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

Dato:

(*) Det ikke relevante udstreges

 

 

 

*****

Købeguide til Sahvas webshop

Find de ønskede varer

  • Find webshoppen under Produkter.

  • Klik på den produktgruppe, du er interesseret i. Du kan sortere produkterne indenfor en gruppe ved brug af felterne i venstre side.

  • Klik på knappen ”Køb”, når du ser en vare, du ønsker at købe eller vide mere om.

  • Du kan nu vælge størrelse og farve på din vare. 

  • Tryk på ”Læg i kurv”, når du har besluttet at købe varen. Varen lægger sig automatisk i din indkøbskurv.

  • Ønsker du at købe flere varer, kan du vende tilbage til webshoppen ved at trykke på ”Produkter”, eller blot ved at bruge tilbage-knappen i øverste venstre hjørne af skærmen.

Tjek din bestilling

  • Når du er færdig med at lægge varer i kurven, trykker du på feltet ”Indkøbskurv” i højre hjørne.

  • Indkøbskurven viser de varer, du har bestilt, en samlet pris mv. Ønsker du at købe flere varer, tryk på feltet ”Fortsæt shopping”, og du kan nu finde flere varer.

  • Ønsker du at betale, tryk ”Næste”.

  • Indtast din mail, navn, adresse, postnr. - og gerne telefonnummer. Disse oplysninger er afgørende for, at vi kan sende dig dine varer. Alle felter med * skal udfyldes. Husk at læse og acceptere Sahvas handelsbetingelser.

  • Har du en rabatkode du vil benytte, indtastes denne i rabatkodefeltet nederst på siden. Rabatten vil fremgå af din bestilling, når du har trykket ’Næste’, hvor rabatten vil være fratrukket den samlede købssum.

Angiv dine oplysninger

  • Er leveringsadressen en anden end faktureringsadressen, skal du fjerne markeringen i ”Mine leveringsoplysninger er de samme, som mine faktureringsoplysninger”, og herefter udfylde felterne med en ny adresse.

  • Tryk ”Næste”.

  • Du skal nu kontrollere, at de indtastede oplysninger er korrekte.

  • Tryk ”Næste”.

Betal ved kassen

  • Du bliver nu overført til DIBS, hvorfra betalingen sker. Du skal bruge dit Dankort eller anden korttype jf. ovenstående betalingsmuligheder.

  • Indtast dine kortoplysninger.

  • Når du trykker på ”Udfør betaling”, modtager vi din ordre, og du får en besked om at din betaling er godkendt. Tryk på knappen ”videre”.

  • Sidste side er din kvittering for din bestilling. Vi sender også en bekræftelsesmail til dig via mail.

Hjælp til at gennemføre en bestilling

Sahva kan ikke gennemføre din bestilling for dig, men hjælper naturligvis gerne med at guide dig igennem forløbet.
Kontakt Sahvas Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Produktinformation i webshoppen

Vi tilstræber, at kunne tilbyde vores kunder samme gode udvalg af varer i vores butikker, i vores klinikker og i vores webshop.
For at sikre dig, at du bestiller de helt rigtige varer, når du køber ind via vores webshop, har vi udarbejdet særlig information og størrelsesvejledning til de fleste af vores varer. Vi anbefaler, at du kigger begge dele nøje igennem, inden du afgiver din bestilling.

Særlige produkter

Særligt fremstillede / tilpassede produkter, vil kun kunne købes i vores fysiske butikker eller klinikker.
Såfremt allergier / sygdomme / andre tilstande medfører gener / sår, påhviler ansvaret for køb samt brug kunden.

Har du spørgsmål i forbindelse med vores varesortiment, er du velkommen til at kontakte Sahvas Kundeservice på
tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Fuld tilfredshed

Vi ønsker, at du skal være fuldt tilfreds med dit køb, så har du spørgsmål vedr. køb af varer via vores webshop, kan du altid kontakte Sahvas Kundeservice på tlf.: 7011 0711 eller mail: info@sahva.dk

Relateret tekst

Sahvas
Handelsbetingelser og konkurrencebetingelser