Skip navigation

Elektronisk fakturering

Som en naturlig udvikling af vores forretning har Sahva pr. 12. december 2011 valgt at overgå til fuldt elektronisk kreditorbogholderi.
Dette betyder, at vi 1. januar 2012 ikke længere modtager eller behandler fakturaer på papir.

Hvad skal I, som leverandører, foretage jer?

Vi har indgået aftale med firmaet Sproom, der stiller et gratis værktøj til rådighed for jer, således at I fremover kan sende fakturaer elektronisk til os.

Værktøjet giver også mulighed for at sende fakturaer til jeres øvrige kunder i elektronisk form.
Sproom, der er Nordens hurtigst voksende fakturaportal, tilbyder løsninger for virksomheder i alle størrelser. I kan helt gratis indtaste, uploade eller automatisere afsendelserne via Sproom, og der er hverken abonnement eller binding.

Hvorfor elektronisk fakturering?

Fordelene ved at fakturere elektronisk er:

  • Færre udgifter - der er ingen papir, porto og print
  • Lettere arbejdsgang - der opstår færre fejl
  • Hurtigere godkendelse - og dermed betaling til tiden

Hvis jeres økonomisystem kan lave elektroniske fakturafiler, kan I uploade dem direkte i Sproom. I kan også installere Sproom Connector, som automatisk overfører fakturafilerne og sender dem direkte.
Fakturaerne kan også indtastes i Sproom, hvis din virksomhed ikke har mulighed for at lave elektroniske fakturafiler.

  • Hvis I allerede har en løsning til afsendelse af elektroniske fakturaer, kan I benytte GLN nr. 5790002054242.

Relateret tekst


Link til Sproom's startside


 

Spørgsmål?

Har du spørgsmål vedr. elektronisk fakturering, er du velkommen til at kontakte:

Controller i Sahva:
Bjarne Duun

Mail: bjarne.duun@sahva.dk
Tlf: +45 3925 0137